Informacje
Pełna nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Binczarowej
Miejscowość, gmina, powiat, województwo: Binczarowa, gmina Grybów, powiat nowosądecki, województwo małopolskie
Rok założenia szkoły 1886 r
Wielkość szkoły:
liczba uczniów : 274
liczba oddziałów : 15
liczba nauczycieli : 30
Staramy się adaptować do szkolnej rzeczywistości metody skutecznego funkcjonowania organizacji, placówek, firm. Korzystamy z narzędzi ze świata biznesu, które przenosimy i dopasowujemy do świata edukacji. Szukamy inspiracji, przykładów działań, badań, w świecie ngo, w projektach realizowanych przy uczelniach wyższych, korzystamy mocno ze wsparcia studentów. Zaczęliśmy we wrześniu 2019 roku: zdecydowaliśmy się na współpracę ze studentami Politechniki Śląskiej i wykonaliśmy rozległe badanie rozpoznania preferencji nauczycieli na podstawie kwestionariusza Organizational Culture Assessment Instrument (OCAI) - innymi słowy zbadaliśmy kulturę organizacyjną placówki -jej stan obecny i pożądany.
Wyniki diagnozy to dla nas wiedza, którą próbujemy wykorzystać do wprowadzania zmian.
Znaleźliśmy się w projekcie, gdyż chcemy wprowadzić głębokie i całościowe zmiany w metodach nauczania i oceniania oraz filozofii pracy szkoły. Zdajemy sobie sprawę, że nie zrobimy tego sami. Chcemy zrobić to z pomocą, ze wsparciem, pod kierunkiem liderów edukacji, świata businessu, liderów innowacyjności najlepszych w Polsce.
Chcemy tak uczyć, by nauka sprawiała dzieciom przyjemność, oparta była na działaniu, wiedzy użytecznej, chcemy, wykorzystywać mocne strony naszych podopiecznych, ich talenty, nie zabijać w nich (kryteriami i schematami) ciekawości poznawczej, kreatywności, uczyć ich samodzielności myślenia, uważności, samoświadomości, twórczego rozwiązywania problemów, ich wyszukiwania i redefiniowania, radzenia sobie ze stresem, umiejętności kompromisu, współpracy, liderowania, kibicowania sobie nawzajem. Nie chcemy, by dzieciaki uczyły się dla ocen, za każdym razem wypatrywały nagrody - chcemy, by nauczyły się działać nie dla stopni a dla pracy, dla swojego rozwoju i satysfakcji, którą daje tworzenie. Chcemy rozwijać ich funkcje zarządcze - planowanie, organizowanie, hamowanie reakcji wyuczonych, kontrolę, giętkość poznawczą. Przy tym wszystkim chcemy nauczyć dzieci się uczyć, rozmawiać ze sobą, tworzyć relacje, radzić sobie z konfliktami.
Obok dzieci jesteśmy też my, nauczyciele. Zaczynamy od zmian w sobie.
Szkoła w projekcie:
liczba uczniów w klasie 7 wybranej do projektu: 15
liczba nauczycieli wybranych do projektu: 8
przedmioty przez nich nauczane: matematyka, j. polski, j. angielski, geografia, historia, wychowanie do życia w rodzinie, informatyka, biologia
Jak zapewne większość placówek w małych środowiskach bardzo mocno współdziałamy z rodzicami, lokalnymi organizacjami i przedsiębiorcami dla rozwoju szkoły. Poprzez kiermasze i festyny, wspólnie z rodzicami, pozyskujemy środki dzięki którym nasza szkoła staje się miejscem ciekawszym i przyjaźniejszym. Dodatkowo imprezy te dają możliwość zaprezentowania talentów uczniów i integrują lokalną społeczność.