Wsparcie dla nauczycieli
Szkoły na etapie aplikowania do projektu miały możliwość zgłoszenia od 8 do 11 nauczycieli, którzy jako uczestnicy Szkoły dla innowatora otrzymają intensywne wsparcie merytoryczne:
- szkolenia wyjazdowe,
- wizyta studyjna w innowacyjnej szkole,
- 5-dniowa Szkoła Letnia,
- szkolenia stacjonarne w szkole z możliwością udziału pozostałych członków Rady Pedagogicznej,
- tematyczne fakultety do wyboru,
- 6-modułowy kurs internetowy wraz z mentoringiem online,
- doradztwo indywidualne,
- dostęp do przykładowych narzędzi edukacyjnych oraz wsparcie w ich samodzielnym tworzeniu lub dostosowywaniu.

W jaki sposób pracują nauczyciele biorący udział w Szkole dla innowatora?
- poznają koncepcje rozwoju kompetencji proinnowacyjnych,
- poznają naturę (wybranych) kompetencji proinnowacyjnych i strategię ich rozwijania u uczniów i uczennic,
- analizują własny warsztat pracy pod kątem kształtowania wybranej kompetencji,
- dokonują wyboru 1 kompetencji, na której chcą się skupić w pracy z uczniami i uczennicami,
- poszerzają swój warsztat pracy o wybrane metody i narzędzia rozwijające kompetencje proinnowacyjne i zdobywają biegłość w ich zastosowaniu: od eksperymentowania, przez adaptowanie istniejących, po tworzenie własnych narzędzi),
- pracują w grupie z innymi nauczycielami i nauczycielkami, planując pracę z wykorzystaniem nowych metod i narzędzi na zajęciach przedmiotowych, a także w ramach innych działań edukacyjno-wychowawczych szkoły,
- dzielą się swoimi praktykami z innymi zainteresowanymi nauczycielami i nauczycielkami w szkole.