Program dofinansowany ze środków Unii Europejskiej
Informacje

Pełna nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 21 im. Armii Krajowej w Rzeszowie
Miejscowość, gmina, powiat, województwo: Rzeszów, Gmina Miasto Rzeszów, powiat rzeszowski, województwo podkarpackie
Rok założenia szkoły: 1971
Wielkość szkoły:
liczba uczniów:  546
liczba klas:  20
liczba nauczycieli: 54

Szkoła Podstawowa nr 21 w Rzeszowie jest dynamicznie rozwijającą się, otwartą na zmiany placówką. Wyróżniamy się realizacją wielu autorskich programów, innowacji pedagogicznych, projektów artystycznych.

Pasjonaci języka angielskiego mogą uczyć się w oddziale dwujęzycznym bądź uczestniczyć w programie Spanglish, łączącym naukę j. hiszpańskiego i angielskiego. Organizujemy wiele zagranicznych wyjazdów edukacyjnych, współpracujemy ze szkołami z innych krajów.

Uczniom, chcącym poszerzyć swoją wiedzę lub rozwinąć zainteresowania, oferujemy m.in. koła przedmiotowe, artystyczne, naukę kodowania, programowania oraz liczne zajęcia sportowe: piłkę nożną, siatkową, naukę pływania, taniec, wspinaczkę. Organizujemy też białe i zielone szkoły. To co nas wyróżnia, to nauka jazdy na rolkach.

Udział w projekcie „Szkoła dla innowatora” weźmie 33 uczniów klasy 7 oraz 9 nauczycieli, ale wierzymy, że to dopiero początek zmian. Dzięki proponowanym metodom, pomysłom i narzędziom zdobywanie wiedzy i umiejętności stanie się łatwiejsze i przyjemniejsze. Pozwoli kształcić w uczniach umiejętności podejmowania trudnych decyzji, twórczego podejścia do problemu oraz szukania niestandardowych rozwiązań.

Nasz cel to szkoła łącząca szacunek dla tradycji z nowoczesnością, przyjazna uczniom, rodzicom i nauczycielom, otwarta na potrzeby lokalnej społeczności.

Zespół biorący udział w projekcie:
Renata Drozdowska

Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 21 w Rzeszowie oraz nauczyciel historii. Nauczyciel innowator. Autorka fantastycznej innowacji dziennikarsko-teatralnej. Jest osobą ambitną, kreatywną, otwartą na zmianę. W swojej pracy stosuje różnorodne i nowatorskie metody nauczania. Lubi wyzwania. Jest twórcza, pełna ciekawych pomysłów i kompetentna. Ma bardzo dobry kontakt z uczniami i gronem pedagogicznym. Potrafi motywować innych do rozwoju. Kocha, teatr, literaturę i podróże.
Mirosław Biesiadecki
Jest nauczycielem informatyki z 27 letnim stażem pracy w zawodzie. Na uwagę zasługują jego liczne pasje. Lubi dobrą muzykę. Interesuje się filmem. Kocha podróże. Jednak jego największą pasją jest grafika komputerowa. Jest nauczycielem bardzo zaangażowanym, potrafi nawiązać relacje z uczniami.
Agnieszka Gołubowicz
Nauczycielka historii, WOS- u  i WDŻ-u. Nauczyciel pasjonat. Ma bardzo dobry kontakt ze swoimi uczniami, potrafi zarazić ich swoją pasją.  Praca daje jej dużo satysfakcji. Współpracuje z Wojewódzką i Miejską Biblioteką Publiczną w Rzeszowie. W ramach tej współpracy uczniowie brali udział w ciekawych zajęciach i cyklicznych spotkaniach dotyczących Unii Europejskiej. Organizuje również spotkania z żywymi świadkami historii. Nawiązała kontakt z IPN I Uniwersytetem Rzeszowskim. Prowadzi szkołę ćwiczeń dla studentów. Uwielbia literaturę i dobry film. Bardzo ceni sobie życie rodzinne. Lubi przebywać na łonie natury. Kocha zwierzęta.
Joanna Kochańska
Nauczyciel chemii i przyrody. Nawiązała współpracę z Politechniką Rzeszowską i Studium Medycznym w Rzeszowie. Jest współautorką innowacji przyrodniczo-medycznej. Autorka projektu „Chemia w życiu codziennym”, który uświadomił uczniom to, że chemia to nie tylko przedmiot w szkole. Jest osobą zaangażowaną w życie szkoły, pełną pasji. Uwielbia podróże.
Alicja Mitoń
Nauczyciel przedmiotów artystycznych: plastyki i muzyki. Jest współautorką innowacji dziennikarsko- teatralnej. Aktywnie współpracuje z Filharmonią Rzeszowską, WDK w Rzeszowie i Zespołem Szałamai. Organizuje audycje muzyczne, które mają na celu przybliżyć uczniom różne gatunki muzyczne. Nauczycielka kreatywna, zaangażowana, pełna pasji. Lubi dobry film i literaturę.
Magdalena Ochała
Nauczyciel matematyki. Jest autorką innowacji matematycznej. Na swoich lekcjach stosuje różnorodne metody pracy. Stara się uświadomić uczniom, że matematyka obecna jest w życiu codziennym. Lubi sport, zwłaszcza pływanie i jazdę na nartach. Ceni sobie życie rodzinne. Jej pasje to: podróże i muzyka.
Monika Polanowska
Nauczyciel wychowania fizycznego i matematyki. Lubi połączenie matematyki i sportu, wykorzystuje logiczne myślenie i matematyczne wiadomości w życiu. W wolnym czasie chętnie zakłada trampki i idzie przed siebie, nie boi się wyzwań, chodzi po górach, tańczy i gra w siatkówkę. Latem wybiera spływy kajakowe ze śpiworem i mapą (koniecznie papierową), a zimą snowboard i góry. Lubi morze, wiatr, lody czekoladowe i dobrą książkę, najlepiej biografię.
Ewa Sak- Grzelczak
Jest nauczycielem języka polskiego i nieuleczalnym bibliofilem. Namiętnie czyta wszystko, co wpadnie jej w ręce. Uważa, że ma szczęście do ludzi. Energia i niegasnący optymizm są jej znakiem rozpoznawczym. Jest niezależna i kreatywna. W wolnych chwilach sadzi drzewa, maluje  i zajmuje się swoimi zwierzętami, jednak najwięcej radości sprawia jej kontakt z odmiennym światem drugiego człowieka.
Beata Semków-Nędza
Ukończyła Politechnikę Rzeszowską - kierunek technologia chemiczna oraz Uniwersytet Rzeszowski - kierunek fizyka techniczna. Jest nauczycielem dwóch przedmiotów- fizyki oraz chemii. Nauka tych przedmiotów od zawsze dawała jej radość. Ogromną satysfakcję sprawia jej przekazywanie wiedzy o otaczającym nas świecie oraz zjawisk w nim zachodzących. Wszędzie i zawsze szuka fizyki i chemii. Na lekcjach bardzo lubi proste eksperymentowanie, z użyciem przedmiotów, które nas otaczają. Współpracuje z Politechniką Rzeszowską oraz Uniwersytetem Rzeszowskim. Prywatnie uwielbia greckie wyspy i śródziemnomorską kuchnię.
Agnieszka Woźny
Nauczyciel matematyki, techniki i informatyki. Bardzo lubi pracę nauczyciela, która sprawia jej wiele satysfakcji. Stara się, aby jej lekcje były atrakcyjne i prowadzone w miłej atmosferze. Stara się, żeby uczniowie mieli poczucie, że zrozumieli dany materiał. Pragnie też rozwijać ich pasję, a także zachęcać do wszelakich łamigłówek logicznych. W wolnych chwilach chętnie czyta książki, ogląda filmy, rozwiązuje łamigłówki logiczne i układa puzzle. Interesuje się sztuką origami (zarówno zwykłego jak i modułowego).

 

Adres
  • Ulica i numer

    ul. Miodowa 6

  • Miejscowość

    Rzeszów

  • Kod pocztowy

    35-303

  • Strona www
Lokalizacja
Relacja 1

Działania podjęte w ramach Szkoły dla Innowatora w Szkole Podstawowej Nr 21 w Rzeszowie

1. Nauczyciele fizyki, matematyki i informatyki przygotowali i przeprowadzili w klasie 7b cykl lekcji z
elementami interdyscyplinarnymi. Tematyka projektu obejmowała zagadnienia, które miały być omawiane na
tych przedmiotach. Pierwszym krokiem było przeprowadzenie pomiarów pokazujących zależność masy i siły
ciężkości, dlatego też projekt rozpoczął od lekcji fizyki. Kolejnym krokiem była interpretacja i opracowanie
wyników na pozostałych przedmiotach tj. na matematyce oraz na informatyce przy użyciu programu MS
Excel. Rezultatem były m.in. otrzymane wykresy w arkuszu kalkulacyjnym oraz wspólne porównanie wyników
dla poszczególnych grup i podsumowanie wnioskami. Lekcja z elementami interdyscyplinarnymi wiąże się z
możliwością opracowania danego tematu w sposób bardziej obszerny i kreatywny.

2. Podczas nauki zdalnej nauczycielka fizyki przeprowadziła z klasą 7b projekt: „Jak powstaje tęcza w
szklance”. Projekt ten był przeprowadzany w kontekście omawianego tematu dotyczącego gęstości. Podczas
przeprowadzania projektu uczniowie korzystali głównie z metody prób i błędów w celu osiągnięcia danego
wyniku.

3. Projekt „ Nie udawaj Greka! Czyli co zawdzięczamy starożytnym Grekom?” przeprowadziła nauczycielka
języka polskiego. Zadanie pozwoliło uczniom na trening ważnych KPI (kompetencji proinnowacyjnych,
współpraca i liderowanie). Projekt ten rozpisany został na 4 etapy (1. Podział na grupy, wybór lidera grup,
przydział zadania; 2. Zgromadzenie informacji na temat dokonań starożytnych Greków i zebranie ich w formie
lapbooka; 3. Prezentacja efektów pracy grup; 4. Panel na temat: Jak wyglądałby świat XXI wieku, gdybyśmy
nie mogli czerpać z myśli Greków?).

4. Podczas zajęć rozwijających kreatywność przeprowadzono z uczniami klasy 7b warsztaty “Szkoła marzeń
– przyszłości”. Uczniowie pracowali w trzech grupach, które obrały różne perspektywy: ucznia, nauczyciela i
rodzica w przygotowaniu plakatu.

5. W ramach projektu interdyscyplinarnego „Niepodległa w czasie pandemii” na geografii uczniowie wykonali
prezentacje na temat słynnego Polaka P. Strzeleckiego ”Ojciec chrzestny Góry Kościuszki”. Zadaniem
uczniów było zapoznanie się z rysem biograficzny Pawła Edmunda, poznanie okoliczności jego wyjazdu z
Polski, omówienie celu i efekt podróży, wskazanie na mapie trasę podróży. Uczniowie mieli również ocenić
znaczenie naukowe, społeczne i gospodarcze jego dokonań oraz wyjaśnić dlaczego XIX-wiecznego
podróżnika i odkrywcę można uznać za prekursora współczesnych idei związanych z ochroną środowiska i
postępem cywilizacyjnym. Podczas projektu analizowali wkład badacza w rozwój oraz przedstawili przykłady
upamiętnienia odkrywcy i badacza (np. w nazewnictwie geograficznym: Góra Strzeleckiego Pustynia
Strzeleckiego, Jezioro Strzeleckiego, Rzeka Strzeleckiego, Rezerwat Przyrody Strzeleckiego, Zatoka
Strzeleckiego, komplet monet wydanych przez NBP w dwusetną rocznicę urodzin P. E. Strzeleckiego). Na
historii oraz plastyce uczniowie gromadzili i analizowali informacje na temat postaci i miejsc związanych z
NASZĄ MAŁĄ OJCZYZNĄ, które mają duże znaczenie w dążeniach Polaków do niepodległości. Efektem
pracy uczniów były wykonane prace plastyczne oraz prezentacje multimedialne.

6. Klasa 7b uczestniczyła w zajęciach wychowawczych poświęconych rearanżacji przestrzeni szkolnej –
czerwiec 2020r. Pomysły uczniów zostały uwzględnione w planach rearanżacji.
W październiku przeprowadzone zostały zajęcia wychowawcze pt. „Czym naprawdę jest innowacyjność w
szkole? Efekty rearanżacji przestrzeni szkolnej można zobaczyć na zdjęciach. Stworzono miejsca przyjazne
uczniom i uczennicom, w których czują się swobodnie i chętnie spędzają tam czas.

7. Realizując zadania interdyscyplinarne na plastyce uczniowie klasy siódmej malowali naturę w plenerze
przy sztalugach. Dzięki temu doświadczeniu uczniowie dowiedzieli się, na czym polega praca artysty,
chcącego uchwycić istotę natury poddanej zjawiskom pogodowym i natężeniu światła.