Informacje
Pełna nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 58 im. Jerzego Kukuczki w Poznaniu
Miejscowość, gmina, powiat, województwo: Poznań, M. Poznań, Wielkopolskie
Rok założenia szkoły: 1890
Wielkość szkoły:
liczba uczniów: 500
liczba klas: 24
liczba nauczycieli: 45
Opis szkoły:
Szkoła Podstawowa nr 58 im. Jerzego Kukuczki w Poznaniu od kilku lat realizuje projekt „Mistrzowie Kodowania” i „ Szkoła z klasą 2.0” w ramach, którego w placówce powstało pracownia informatyczna „Laboratorium Samsunga”, która wykorzystywana jest do aktywizacji społeczności szkolnej oraz środowiska lokalnego. W ramach współpracy z Radą Rodziców, samorządem lokalnym i instytucjami zewnętrznymi m.in. CEO, Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Cyfrowy Dialog, Fundacja Architects PL byliśmy organizatorem i gospodarzem m.in.:
- realizacja „Pilotażu programowania” dla MEN
- lekcje pokazowe z robotyki w ramach Centrum Mistrzostwa Informatycznego;
- lekcje pokazowe w ramach „CodeWeek”
- lekcje pokazowe w ramach „Godziny kodowania”
- „Warsztaty kodowania i robotyki”
- „Kodowanie z Babcią i Dziadkiem”
- „Nauka obsługi komputera dla seniorów
- „Popołudniowe kodowanie z Rodzicami”
Jednak najbardziej dumni jesteśmy z udziału w inicjatywie Urzędu Komunikacji Elektronicznej w ramach akcji „Code& Share” w latach 2017-2019, która polegała na ustanowieniu Rekord Guinnessa w jednoczesnym uczestnictwie w zajęciach poświęconych nowym technologiom.
Motywacja szkoły do udziału w Szkole dla innowatora (można wykorzystać tekst z wniosku aplikacyjnego):
Uczniowie poprzez udział w projekcie chcą m.in.:
- dzielić się swoimi pomysłami;
- dzielić się swoim hobby w przestrzeni edukacyjnej, która ma powstać;
- dowiedzieć się co będzie ich czekało w przyszłości;
- nauczyć się jak wykorzystywać nowe technologie w rozwoju swojej społeczności lokalnej;
- zobaczyć i doświadczyć jak będą się rozwijać nowe dziedziny gospodarki, w których chcą pracować w przyszłości;
- nabyć umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych;
- rozwinąć swoje umiejętności pracy z nowymi technologiami;
- wspólnie z nauczycielami i rodzicami zainicjować zmiany w szkole, która będzie na miarę
- przeżyć edukacyjną przygodę swojego życia.
Nauczyciele przystępujący do projektu przede wszystkim są ciekawi jakie efekty wzmocnienia dydaktycznego może przynieść dobrze zaplanowana praca zespołowa. Dobrany zespół reprezentuje różny staż pracy, ale jest pozytywnie zakręcony wokół aktywizujących metod nauczania i poszukiwania sposobów na podniesienie efektywności procesu edukacyjnego. Każdy z nauczycieli obawia się o zbytnie obciążenie czasowe w czasie realizacji projektu. Jest ono jednak mniejsze niż ciekawość i chęć doświadczenia świeżego oddechu w edukacji. Rada Pedagogiczna pozytywnie zaopiniowała udział w projekcie i zgłosiła wolę wsparcia i pomocy.
Szkoła w projekcie:
liczba uczniów w klasie 7. wybranej do projektu: 28
liczba nauczycieli wybranych do projektu: 11
Tworzymy szkołę w której panuje atmosfera przyjaźni, wzajemnej akceptacji i poszukiwania tego co w nas najlepsze. Dokładamy wszelkich starań, aby uczeń czuł się pewnie i bezpiecznie oraz był przygotowany na samodzielne pokonywanie trudności, rozwiązywanie problemów i realizacje swoich marzeń.
Naszej wspólnej misji w procesie wychowywania nowych pokoleń przyświeca motto: ,,Dzisiaj należy wiedzieć, co trzeba poznać jutro, by radzić sobie pojutrze”.
Zależy nam, aby:
- rozbudzać ciekawość świata i ,,głód „ wiedzy;
-wspierać ucznia w poznawaniu i wykorzystaniu własnego potencjału rozwojowego i budowaniu pozytywnego obrazu własnego ,,ja”; - uczyć rozumienia i akceptowania własnych i cudzych uczuć oraz umiejętności ich rozpoznawania i wyrażania.
Każdego dnia mierzymy się z faktem, że nasi wychowankowie będą żyć i pracować w Polsce, która dynamicznie się zmienia i staje się nowoczesnym państwem stawiającym na innowacyjność. Dlatego tak prowadzimy zajęcia, aby z wykorzystaniem nowych technologii skupić ich uwagę na każdym przedmiocie, gdyż interakcja dająca im wpływ na rozwój wydarzeń odpowiednie wykorzystana na lekcjach rozwija ich na przyszłość. Grono pedagogiczne prowadzi nowoczesne i angażujące lekcje tak, jak angażujący jest nowoczesny świat, gdyż oni zawsze będą otoczeni nowymi technologiami.
Szkoła Podstawowa nr 58 w Poznaniu oprócz licznych sukcesów w konkursach przedmiotowych do swoich mocnych stron może zaliczyć wzorową realizacją programów: „Szkoła z klasą 2.0” czy „Mistrzowie Kodowania”, których jest liderem w Wielkopolsce oraz projektów realizowanych ze środków Unii Europejskiej. Posiada bazę lokalowa i sprzęt potrzebny do realizacji innowacyjnych metod nauczania m.in. mobilną pracownię komputerową, tablice multimedialne i rzutniki w każdej sali lekcyjnej, zestawy robotów do zajęć z robotyki, zestawy tabletów do wykorzystania na każdej lekcji.
Kadra pedagogiczna posiada odpowiednie wykształcenie i doświadczenie zawodowe oraz powiązania ze współczesnym rynkiem pracy co powoduje, że podczas swoich przedmiotów „rozwijają uczniów na przyszłość” i wskazuje odpowiednie kierunku ich rozwoju.
Opis zespołu biorącego udział w projekcie:
Anna Szyfter - dyrektor szkoły
Ewa Prajwowska - wicedyrektor szkoły, plastyka
Tomasz Woźniak - wychowawca kalsy 7 a, historia
Anna Cieślarczyk-Adamczewska - matematyka
Grażyna Kędzia - informatyka
Katarzyna Orłowska - chemia
Małgorzata Fischer - geografia
Magdalena Kowalczyk - biologia
Joanna Pilas - fizyka
Sebastian Walczak - język polski
Bożena Lisik - wiedza o społeczeństwie
Artur Bąk - wychowanie fizyczne