Dyrektorzy i dyrektorki 20 szkół biorących udział w projekcie mają możliwość udziału w ponad 160 godzinach różnych formach wsparcia merytorycznego:
- szkolenia wyjazdowe,
- wizyta studyjna w innowacyjnej szkole,
- 5-dniowa Szkoła Letnia,
- doradztwo indywidualne,
- doradztwo grupowe (tzw. gniazda dyrektorskie).
Jaka jest rola dyrektora/dyrektorki w Szkole dla innowatora?
- jest liderem/liderką zmian ogólnoszkolnych,
- odpowiada za budowanie mechanizmów uczenia się szkoły jako instytucji,
- angażuje nauczycieli i nauczycielki w dyskusję na temat celów i priorytetów szkoły (w kontekście obecnych i przyszłych potrzeb szkoły) oraz ich ciągłe redefiniowanie,
- wspiera inicjatywy podejmowane przez nauczycieli i nauczycielki w ramach kształcenia wybranych kompetencji proinnowacyjnych,
- wspiera liderów i liderki podgrup nauczycielskich,
- dba o spójność różnych wdrażanych w szkole praktyk oraz ewentualne szukanie powiązań pomiędzy np. działaniami profilaktyczno-wychowawczymi, programami nauczania i koncepcją rozwoju szkoły,
- wspiera upowszechnianie sprawdzonych rozwiązań wśród nauczycieli i nauczycielek w szkole,
- pozyskuje sojuszników zmian poza szkołą,
- informuje o podejmowanych inicjatywach ważnych partnerów szkoły, w tym rodziców,