Szkoły na etapie aplikowania do projektu miały możliwość zgłoszenia od 8 do 11 nauczycieli, którzy jako uczestnicy Szkoły dla innowatora otrzymają intensywne wsparcie merytoryczne:
szkolenia wyjazdowe,
wizyta studyjna w innowacyjnej szkole,
5-dniowa Szkoła Letnia,
szkolenia stacjonarne w szkole z możliwością udziału pozostałych członków Rady Pedagogicznej,
tematyczne fakultety do wyboru,
6-modułowy kurs internetowy wraz z mentoringiem online,
doradztwo indywidualne,
dostęp do przykładowych narzędzi edukacyjnych oraz wsparcie w ich samodzielnym tworzeniu lub dostosowywaniu.
W jaki sposób pracują nauczyciele biorący udział w Szkole dla innowatora?
poznają koncepcje rozwoju kompetencji proinnowacyjnych,
poznają naturę (wybranych) kompetencji proinnowacyjnych i strategię ich rozwijania u uczniów i uczennic,
analizują własny warsztat pracy pod kątem kształtowania wybranej kompetencji,
dokonują wyboru 1 kompetencji, na której chcą się skupić w pracy z uczniami i uczennicami,
poszerzają swój warsztat pracy o wybrane metody i narzędzia rozwijające kompetencje proinnowacyjne i zdobywają biegłość w ich zastosowaniu: od eksperymentowania, przez adaptowanie istniejących, po tworzenie własnych narzędzi),
pracują w grupie z innymi nauczycielami i nauczycielkami, planując pracę z wykorzystaniem nowych metod i narzędzi na zajęciach przedmiotowych, a także w ramach innych działań edukacyjno-wychowawczych szkoły,
dzielą się swoimi praktykami z innymi zainteresowanymi nauczycielami i nauczycielkami w szkole.