Program dofinansowany ze środków Unii Europejskiej

Konferencja podsumowująca rok pracy w projekcie

15 czerwca (wtorek) w godzinach 15:00-17:00 spotykamy się na konferencji on-line – Jak tworzyć szkołę dla innowatora? 

Link do rejestracji

Link do wydarzenia na FB

Zaplanowaliśmy szereg paneli dyskusyjnych, podczas których będziemy łączyć teorię z praktyką, aby wszystkie zainteresowane osoby (także spoza projektu) przekonały się, że mogą stworzyć szkołę dla innowatora.

Panele dyskusyjne, będą przeplatane pokazem filmu, który stworzyli uczniowie i uczennice biorący udział w projekcie. Młodzież opowie nam, czym dla nich jest rozwijanie kompetencji proinnowacyjnych, jak udział w projekcie zmienił ich szkoły oraz jak wpłynął na ich relacje i dobrostan.

Szkołą dla innowatora może być każda szkoła, w takim stopniu w jakim zechce i na jaki jest gotowa. Spośród narzędzi, metod, praktyk i innych elementów tworzących Szkołę dla innowatora, można wybrać te, które w danym momencie w Waszych szkołach będą najbardziej pomocne, najcenniejsze, najważniejsze. Już wdrożenie kilku zmian pozwoli zobaczyć różnicę i zacząć tę nową, fascynującą drogę w kierunku tworzenia szkoły dla innowatora. 

W czasie spotkania, które prowadzić będzie Magdalena Bogusławska, główna ekspertka merytoryczna w programie Szkoła dla innowatora, porozmawiamy o 3 ważnych tematach:

Szkoła dla innowatora, czyli jaka?

  • co to znaczy, że szkoła jest szkołą dla innowatora?
  • jak stworzyć taką szkołę? co buduje jej wyjątkowość?
  • jak w takiej szkole czują się i funkcjonują uczennice, uczniowie, nauczyciele, nauczycielki, dyrekcja?
  • jaką rolę pełnią kompetencje proinnowacyjne w rozwoju młodego człowieka?

Razem z prowadzącą o tych tematach rozmawiać będą Małgorzata Stodulna, szefowa programu Szkoła dla innowatora oraz dr Jędrzej Witkowski, prezes Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Metody, narzędzia, praktyki, czyli “narzędziownik” do stworzenia własnej szkoły dla innowatora

  • jakie metody pracy, narzędzia edukacyjne i praktyki dydaktyczne rozwijają kształcenie kompetencji proinnowacyjnych?
  • jak je wybrać i kiedy stosować?
  • jakie korzyści daje szkole, uczennicom, uczniom, nauczycielkom i nauczycielom stosowanie tych narzędzi?

Porozmawiamy o tym z doradczyniami dyrektorów i nauczycieli oraz ekspertkami Szkoły dla innowatora.

Uczennice, uczniowie, nauczyciele, nauczycielki, dyrektorki, dyrektorzy – jakie ich potrzeby rozwija szkoła dla innowatora?

  • Jaka jest rola dyrektora, a jaka rola nauczyciela?
  • Jak budować wspólnotę i rozwijać kompetencje proinnowacyjne w szkole dla innowatora?
  • Jak Szkoła dla innowatora zmienia doświadczenia szkolne uczniów?

Tu głos oddamy najważniejszym osobom w projekcie, czyli praktykom – uczestnikom Szkoły dla innowatora:
Agnieszce Jankowskiej – dyrektorce Szkoły Podstawowej nr 1 w Ostródzie oraz Rafałowi Wójcikowi – nauczycielowi w Szkole Podstawowej nr 51 w Lublinie. Wspierać ich będzie Oktawia Gorzeńska, która jest członkinią Rady Programowej Szkoły dla innowatora oraz doradczynią dyrektorów w projekcie.

——————————

Wiadomo, że nie samą konferencją człowiek żyje, dlatego przygotowujemy spotkanie pogłębiające (22.06.2021) dla osób spoza projektu, podczas którego będziecie mogli (razem z naszymi ekspertkami) poszerzyć swoją wiedzę i rozwiać wątpliwości związane z proponowanymi w projekcie Szkoła dla innowatora rozwiązaniami.

Link do rejestracji zostanie podany podczas konferencji

Do zobaczenia!

Konferencja wpisuje się w cykl wydarzeń Dni Centrum Edukacji Obywatelskiej, skierowanych do nauczycieli, nauczycielek, dyrektorów, dyrektorek, uczniów i uczennic oraz wszystkich zainteresowanych mądrą edukacją.

Motywem przewodnim wszystkich spotkań będzie w tym roku wspólnota. Będziemy rozmawiać o niej w różnych aspektach. Tym, co łączy nas z innymi, może być klasa, szkoła, najbliższa okolica, kraj czy planeta, na której mieszkamy.

Szczególne miejsce poświęcimy wspólnocie szkolnej: nauczaniu i (d)ocenianiu, rozmowie, wzajemnym relacjom, włączaniu wszystkich uczniów i uczennic w życie szkoły. Skupimy się na tym, jak funkcjonowanie szkolnej wspólnoty, przekłada się na postawę obywatelską w ujęciu lokalnym i globalnym.

Więcej szczegółów